Spalio mėnesį prie Leanacademy.lt organizuojamos Lean mokymosi akademijos (Lean Kart Academy) prisijungė ir Suomijos kapitalo įmonė „Peikko Group“ – nuo 1965 m. veiklą vykdanti ir šiandien 7 pasaulio šalyse veikianti ir surenkamojo gelžbetonio gamybos, statybų, projektavimo, vystymo srityje besispecializuojanti įmonė. Mokymuose dalyvavo tarptautinei „Peikko“ grupei priklausančių įmonių vadovai, gamybos vadovai iš skirtingų pasaulio šalių (JAV, JAE, Suomija, Slovakija, Vokietija, Rusija, Kinija, Rumunija ir kt.), mokymai vyko anglų kalba.
Pagrindinis mokymų tikslas buvo – suteikti skirtingose šalyse dirbantiems vadovams papildomų žinių apie nuolatinio tobulėjimo koncepciją ir per teorinį / praktinį įsitraukimą parodyti, koks yra organizacijos vadovo vaidmuo visame pokyčių procese, kokios būtinos sąlygos užtikrinti pokyčių organizacijoje ilgalaikę sėkmę ir kiekvieno darbuotojo įsitraukimą į nuolatinį įmonės tobulėjimą. Teorinė dalis buvo pritaikyta „Peikko“ verslo specifikai, atsižvelgiant į įmonės išsakytą išankstinį poreikį ir lūkesčius – tuo tarpu praktinę dalį sudarė pagrindiniai standartizuoto darbo, Kaizen (pokyčio į gera) ir kiti moduliai, kurių metu stengtasi atskleisti vadovo elgsenos ir vadovavimo principus bei atsakyti į klausimus: kodėl svarbu išmokti vertinti esamą situaciją ir nedaryti išankstinių nusistatymų, kodėl svarbu reguliariai eiti į „gembą“ ir savo akimis pamatyti, kad nurodinėjimą darbuotojams turi keisti užduočių skyrimas ir iššūkių kėlimas, taip pat – kodėl iššūkiai yra pagrindiniai motyvacijos varikliai, kuo naudingas darbo standartizavimas ir kaip minimalūs, investicijų nereikalaujantys patobulinimai gali tapti žymiai svarbesni nei daug kainuojančios inovacijos.
„Per šias dvi dienas sustiprinome žinojimą, kad vadovo pagrindinė užduotis yra padėti darbuotojams siekti savo tikslų, padėti spręsti jų problemas ir padėti jiems nuolat tobulėti, – po mokymų įspūdžiais dalinosi Andrius Surantas, „Peikko group“ viceprezidentas eksploatacijai. – Šie fundamentalūs mokymuose dėstomi principai tinka visoms, ne tik gamybinėms, organizacijoms, ir visų grandžių vadovams – ne tik direktoriams ar padalinių vadovams. Suprantama, tai reikalauja vadovams išeiti iš komforto zonos, iš šiltų kabinetų ir eiti į „gembą“, ten kur ir yra kuriama pridėtinė vertė.
Šioje praktinėje interaktyvioje dviejų dienų akademijoje, dirbdami su kolegomis komandose, išmokome atpažinti, kuri veikla yra kurianti pridėtinę vertę, kuri yra tik „švaistymai“, už kuriuos klientas – natūralu – nėra pasirengęs mokėti. Tikiu, kad tik einant tokiu keliu, realu savo organizacijoje sukurti savitą kultūrą, pagrįstą nuolatiniu tobulėjimu ir galinčiu padėti įmonei išlikti bei augti sunkioje konkurencinėje kovoje. Girdėdamas kolegų įspūdžius apie šiuos dviejų dienų Lean KART mokymus, galiu tik patvirtini, kad įgytos žinios tikrai bus naudingos ir vienaip ar kitaip panaudotos tolimesnėje kolegų profesinėje veikloje“.
UAB „Peikko Lietuva“ direktorius Paulius Bulota paantrino Andriaus Suranto žodžius, kad šiuose, universaliai skirtingoms veiklos sritims – tiek gamybai, tiek administracinei veiklai – nesunkiai pritaikomuose Lean KART mokymuose, iš viso pasaulio suvažiavę kolegos tikrai rado, kokių naujovių parsivežti ir panaudoti savo kasdieniame darbe. „Tiesa ta, kad kolegos tikrai yra dalyvavę krūvoje skirtingų mokymų, sesijų ir akademijų – šiuose juos labiausiai nustebino tai, kad vyksta realus darbas su realiais kartingais – juos gyvai surinkinėji, stebi kolegų darbą, taisai savo klaidas, tobulini, kartoji tuos pačius procesus, ieškai ir vis atrandi kažką naujo. Tai leidžia suprasti, kiek kartais paprastas stebėjimas ir kartojimas duoda naudos ir darsyk įrodo, kad didžiausia sėkmė slypi mažuose, o ne išsyk sudėtinguose dalykuose“.
Kiti kolegos taip pat teigiamai vertino per dvi dienas įgytą patirtį. „Svarbu suprasti, kad įmonėse naudojami įvairūs standartai, kurie jau yra sukurti ir įgyvendinti, ir kurie – galvojame – yra nepakeičiami, įsigilinus į juos iš naujo, dar galima pasiekti išties pozityvių rezultatų, sutrumpinti savo darbo laiko kelią ir išties nemažai pakeisti, siekiant didinti darbo efektyvumą. Svarbu tik suprasti, kad įgytas žinias būtina naudoti praktikoje ir nuolat su jomis dirbti toliau, – tvirtino Mindaugas Beinoras, „Peikko“ padalinio Jungtiniuose Arabų Emyratuose Gamybos vadovas.
„Pagrindinė žinutė, kurią parsivešiu po šių mokymų, kad kasdien turiu ir privalau būti „gemboje“ – ir ne tik stebėti savo darbuotojus, bet ir užduoti teisingus klausimus, leidžiančius jiems patiems ieškoti tinkamiausių problemos sprendimo būdų“, – teigė Tobias Althaus, „Peikko“ padalinio Vokietijoje vykdantysis direktorius.
Radovan Endel, „Peikko“ padalinio Jungtiniuose Arabų Emyratuose generalinis direktorius: „Šiuose mokymuose puikiai dera du pagrindiniai dalykai – nuolatinis tobulėjimas ir kritinis mąstymas, turint tikslą – stabtelėti bent trumpam įvertinti save patį: kokias funkcijas tu atlieki darbe, kaip tu jas atlieki, ką gali keisti ir tobulinti? Šiuose mokymuose, kuriuose išlaikomas labai teisingas teorijos ir praktikos balansas, viską apčiuopi savo rankomis, gauni ne vieną ir ne dvi skirtingas žinutes – tiesiog turi įvertinti, kur kiekvieną įgytą patirtį ir kaip naudingiau pritaikyti savo tiesioginėje veikloje, nesvarbu – kurioje srityje dirbtum: ar tai būtų fabrikas, ar tai būtų viešbutis, šokolado gamykla ar ligoninė. Svarbiausia, kad būtum pasiruošęs tobulėti ir operatyviai taikyti įgytus įgūdžius versle, kai rinka diktuoja labai greitai kintančias sąlygas ir kasdien kelia vis naujus iššūkius“.
„Šių nuolatinio darbuotojų tobulėjimo mokymų pagrindas – praktinis darbas Lean mokymosi centre (Lean Kart Academy), kuriame ugdomi darbuotojų gebėjimai atpažinti darbą, kaip procesą, jį tobulinti ir mokytis Lean principų ant mobilios, realiai veikiančios pedalais minamų kartingų surinkimo linijos. Tokie mokymų centrai yra tik Švedijoje, Italijoje ir Japonijoje, – taip mokymus pristatė Donatas Kaminskas – daugiau nei 7 metų patirtį turintis Lean metodikos praktikas, Lean ekspertas, „Lean Academy Lithuania“ vyr. konsultantas. – Šios interaktyvios praktinės akademijos metu (kur tik 20% teorijos ir net 80% praktikos) mokome darbuotojus identifikuoti kasdienio darbo problemas, įsitraukti į jas ir rasti efektyviausius sprendimus, galinčius didinti veiklos efektyvumą – kiekviena įmonė šiuos mokymus gali pritaikyti konkrečiai sau, taip kaip padarė ir įmonė „Peikko“.